CUPRA, het nieuwe sportief getinte merk van de Volkswagen-groep, is de eerste hoofdpartner van Padel by Tennis Vlaanderen en titelpartner van CUPRA Start to Padel, CUPRA Padel Tour en CUPRA Padel Masters. De 3-jarige samenwerking die beide partners ondertekenden, geeft Padel by Tennis Vlaanderen de kans om de populaire sport verder te blijven ontwikkelen en te investeren in ondersteuning en groei van de clubs, leden en competities in Vlaanderen.

CUPRA is al langer één van de grootste partners van de padelsport ter wereld: het automerk heeft naast vele lokale partnerships tussen verdelers van het automerk en padelsclubs ook een partnership met de World Padel Tour en de International Padel Federation. Door Padel by Tennis Vlaanderen toe te voegen aan hun indrukwekkende waaier van partnerships wil CUPRA nu ook in Vlaanderen de schouders zetten onder de verdere groei van de sport.

CEO Tennis Vlaanderen Gijs Kooken: ”Padel in Vlaanderen heeft de voorbije jaren een forse en ongeziene opmars gemaakt naar aantal clubs, spelers, terreinen en populariteit toe. Padel staat dan ook gekend als een hippe, jonge en vooral hele leuke, sociale sport. Daarom zijn wij héél tevreden om het even dynamische automerk CUPRA te mogen verwelkomen als partner. CUPRA’s internationale ervaring en toewijding aan padel zijn ongeëvenaard en geven een extra meerwaarde aan dit partnership. We kijken er dan ook naar uit om samen CUPRA Start to padel, de CUPRA Padel Tour & CUPRA Padel Masters naar een nog hoger niveau te tillen.“

Gert Van Leeuw, merkdirecteur voor SEAT en CUPRA bij D’Ieteren: ”Als nieuw automerk met een hedendaags en sportief karakter vinden wij in Padel by Tennis Vlaanderen de ideale partner om de waarden die wij als automerk uitdragen, te vertalen naar een toegankelijke en snel groeiende sport. Wij zijn ervan overtuigd dat dit partnership en de verschillende initiatieven die daaruit zullen voortvloeien, zowel ons merk als de padelsport in Vlaanderen zullen versterken.”